Ons verhaal

Pragmatist

Als iemand me vraagt: wat is jouw advies? Dan kan ik altijd direct antwoord geven, zowel in grote lijnen als in detail. Ik heb een tic dat ik altijd alles direct in processen en financiële consequenties vertaal. Dat de tijd niet altijd rijp is voor mijn advies, maakt me een pragmatist: kijkend naar wat er op DIT moment het meest nodig is. Daarbij houd ik de grote lijnen in het oog.

Waar ik van geniet

Als ik ergens van geniet, dan is het wel sparren met mensen die totaal anders zijn dan ik. We werken met elkaar, ieder vanuit zijn/haar eigen expertise. Hiermee kunnen we een sluitend businessmodel opzetten, de groei van hun bedrijf mogelijk maken of een transitie bewerkstelligen.

Achtergrond: de projectmatige aanpak

Ik begon mijn carrière bij een bedrijf dat op de financiële administratie nog carbonpapier gebruikte! Hierin ben ik direct gaan automatiseren. Zo kreeg ik al snel de verantwoordelijkheid over 5 bedrijven in Nederland en België. Deze reorganiseerde ik naar 3 administraties. Toen dat goed liep heb ik mezelf direct misbaar gemaakt. Ik ging vervolgens naar een holding met een omzet van 100 mlj die flink groeiende was. Ook hier heb ik mijn werk projectmatig aangepakt: 2 spaarsystemen opgezet, geautomatiseerd, aanpassingen voor het millennium aangepakt en ERP systemen geïmplementeerd. Uiteraard heb ik ook de euroconversie verzorgd. Hiervoor moest ik de salesafdeling meekrijgen. Ze zagen er enorm tegenop, maar door hen vanaf het begin mee te nemen in het proces en goed te begeleiden werd de angst al snel weggenomen. Dit bleek uit de opmerking van Georg Hales, vestigingsdirecteur:
 
‘Het eerste geautomatiseerde project waar we totaal geen problemen mee hebben gehad’

Pick my brain

Dit zijn mijn functies geweest: hoofd administratie; rechterhand van de controller; en projectleider van financieel-administratief gerelateerde projecten. Hierdoor heb ik een enorme rugzak aan informatie en ervaring waar ik MKB ondernemers graag van laat mee profiteren. Ik kan alle plannen financieel toetsen, ook systemisch en projectmatig. Je kunt me alles vragen. Ik houd dan ook regelmatig een ‘‘pick my brain’ sessie. Geef maar aan wanneer je wilt sparren.

Up to date managementinformatie

Wanneer ik in een bedrijf zie dat de maandrapportage 15 dagen duurt, breng ik die eerst naar 8 dagen terug en daarna naar 4 dagen. Dit doe ik omdat ik vind dat het management over up-to-date informatie moet beschikken om de beste beslissing te kunnen nemen. Wanneer je een MKB bedrijf hebt, kun je de managementinformatie zelfs al binnen 24 uur helemaal up to date hebben.

Vooruitlopen

Ik zie het zo: ik loop een stuk met je op waar nodig. Ik weet waar je naartoe wilt en zal altijd iets op de zaken vooruit lopen, om je alvast de volgende stap te laten zien. Vervolgens blijf ik je in het oog houden en kom ik regelmatig weer een stukje meelopen. Dan kun je gebruik blijven maken van mijn ervaring zodat jij jouw doelen behaalt. Ik bied structuur, houvast en duidelijkheid. Ik zorg voor een soepel lopend proces waarin ik jouw medewerkers gemakkelijk mee krijg.

Een paar stappen terug

Soms kan ik te snel gaan. Dan doen we een paar stappen terug. Het moet geen druk opleveren. De tijdsplanning pas ik dan aan. Maar zodra de redenatie in een kringetje gaat, hak ik de knoop door en geef ik het advies om resoluut te besluiten.

Mijn ambitie

Ik vind dat je elke dag met de verbetering van je bedrijf bezig moet zijn. Voorop moet blijven lopen. Doorvoor moet je Jezelf blijven uitdagen. Ik vind niet alleen dat dit moet, ik vind het ook echt heel leuk om te doen. Het is toch een spel.

Dit doe ik door de juiste mensen op de juiste plekken zetten, zodat ik niet meer nodig ben. Ik zie een probleem, pak het op, los het op, draag het over, en heb mijn handen weer vrij voor iets anders: jouw bedrijf helpen groeien. Ik wil altijd innoveren. Ik denk altijd 3 stappen vooruit en moet soms dan weer wat stappen terug doen, consolideren en weer vooruit.

Mijn tic

Ik heb de tic dat ik alles meteen doorvertaal in geld. Voor veel ondernemers is dat heel prettig, omdat ze meestal zelf geld niet zo belangrijk vinden. Als hun onderneming maar slaagt. Ik zorg er voor dat je ook meteen weet: wat kost het en wat levert het op. En daarbij denk ik graag in kansen en mogelijkheden. Al gaat het je dus niet om geld, geld is wel het middel om je ideeën tot realisatie te brengen. Ik laat je zien welke stappen er nodig zijn om jouw idee te realiseren.

Dus wie is Thomas Verbeek?

Een gevoelsmens met altijd het doel en de (financiële)planning voor ogen. Thomas begeleidt en ondersteunt ondernemers en verzorgt tevens de gehele financiële administratie.

Voor wie is Thomas de ideale partner?

  • Ondernemers die 0-15 fte aan het werk hebben in regio Nijmegen
  • Ondernemers die behoefte hebben aan de financiële vertaling van hun ideeën
  • Ondernemers die geconfronteerd willen worden
  • Ondernemers die willen groeien en innoveren